پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری با پرداخت اولین حق بیمه شروع می‌شود و از زمان پرداخت حق بیمه عمر، بیمه شده تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرد. بر اساس شرایط بیمه عمر، در کنار پوشش‌هایی که بیمه عمر برای فرد دارد، سرمایه‌گذاری نیز بر اساس حق بیمه پرداختی بیمه شده و سود­های تضمین و مشارکتی بیمه نامه، برای وی تشکیل می‌گردد. بیمه عمر بر اساس شرایط عمومی و خصوصی، خدمات بیمه عمر را به بیمه شده‌ها ارائه می‌دهد.شرکت های بیمه این بیمه نامه را در طرح های مختلف ارائه می کنند که می توانید با مقایسه پوشش ها و سرمایه گذاری این بیمه نامه در بیمه تایم بهترین بیمه عمر را خریداری نمایید.

بیمه عمر و سرمايه گذاري از ترکيب بيمه هاي فوت و بيمه هاي حيات تشکيل شده است به همين علت در مجموعه بيمه‌هاي زندگی مختلط قرار مي گيرد. بيمه هاي زندگی مختلط علاوه بر تامين خطر فوت جنبه پس اندازي نيز دارد. در اين نوع بيمه نامه‌ها هدف تامين افراد خانواده در هنگام فوت و همين طور تامين پس انداز براي آينده شخص بيمه شده است. با  بيمه عمر و سرمايه گذاري علاوه بر آن که از خانواده و عزيزانتان حمايت مي کنيد ، يک سرمايه گذاري مناسب نيز براي خود انجام داده ايد. در کنار مزایابی مالی این نوع بیمه نامه به شرح زیر، پوشش های مختلفی نیز برای بیمه شده در نظر گرفته شده است.

  •  دارای ارزش بازخریدی
  • امکان دریافت وام
  • در صورت اتمام قرارداد پرداخت سرمایه حیات
  • امکان تبدیل شدن به انواع بیمه مستمری

پوشش های تکمیلی بیمه عمر و پس انداز

1- فوت بر اثر حادثه

در صورتی که این پوشش انتخاب شده باشد و بیمه شده بر اثر حادثه فوت شود ، علاوه بر اینکه بازماندگان کل سرمایه فوت را دریافت میکنند ، سرمایه این پوشش را نیز دریافت می کنند. حداقل سن ورود از بدو تولد و سن سررسید ۷۵ سال می باشد. اما توجه داشته باشید حداکثر سن برای دریافت این پوشش ۷۴ می باشد یعنی فرد ۷۴ ساله میتواند یکسال تحت این پوشش باشد. سرمایه پوشش در این نوع بیمه ۱ تا ۳ برابر سرمایه فوت عادی است.

۲- هزینه های پزشکی ناشی از حوادث:

هزینه پزشکی شامل هزینه هایی است که در صورت تحقق خطرات موضوع بیمه نامه فرد بیمه شده مستقیم در مقابل دریافت خدمات درمانی متحمل می گردد.مبلغ مندرجی که در صورت حساب درمانی بیمه شده قید شده باشد را هزینه پزشکی قابل پرداخت می نامند.میزان تعهد شرکت بیمه،۱۵% سرمایه فوت است به شرطی که از ۱۰% سرمایه فوت ناشی از حادثه تجاوز نکند.این پوشش زمانی قابل ارائه است که پوشش فوت ناشیی از حوادث انتخاب شده باشد. در نظر داشته باشید حداکثر سن برای دریافت این پوشش ۷۴ سال است و افراد ۷۴ ساله به صورت یک سال تحت این پوشش قرار می گیرند.

۳- نقص عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه یا بیماری :

منظور از نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم (کلی یا جزیی) قطع، تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضای بدن است که به علت حادثه تحت پوشش بیمه نامه به وجود آید و حداکثر تا دو سال بعد از وقوع حادثه، بروز نماید و وضعیت دائم و قطعی داشته باشد. حادثه موضوع این بیمه، هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی است که بدون قصد و اراده بیمهشده در مدت بیمه رخ دهد و منجر به جرح، نقص عضو، از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده گردد. حداقل سن ورود از بدو تولد و سن سررسید ۷۵ سال میباشد. اما توجه داشته باشید حداکثر سن برای دریافت این پوشش ۷۴ می باشد یعنی فرد ۷۴ ساله میتواند یکسال تحت این پوشش باشد. این پوشش می تواند ۱۵۰،۱۰۰،۵۰یا ۲۰۰ درصد سرمایه فوت باشد.

۴- معافیت از پرداخت حق بیمه بر اثر حادثه:

حداقل سن ورود برای این طرح ۱۸ سال و حداکثر سن ورود ۶۰سال است.اگر فرد بیمه شده ۶۰ سال داشته باشد فقط ۵ سال دارای این پوشش می باشد .در صورت از کار افتادگی دائم،بیمه شده فقط پوشش اصلی و بخش سرمایه گذاری شده بیمه نامه شامل پوشش معافی خواهد شد و در صورت تمایل به داشتن پوشش های اضافی باید بیمه گذار آنرا پرداخت نماید.اگر قبل از سن ۶۵ سالگی فرد از کار افتاده کامل شود،از پرداخت حق بیمه برای با قیمانده مدت بیمه معاف می شود.

5- امراض خاص :

شرکت بیمه مکلف است در صورت ابتلا بیمه شده به هریک از بیماریهای خاص به شرح ذیل به شرط احراز و تائید آن توسط پزشک معتمد بیمه گر، معادل ۳۰ درصد سرمایه فوت به هر علت در سال وقوع خسارت تا سقف ۵۰ میلیون تومان به وی پرداخت نماید. نکته قابل اشاره در این پوشش پرداخت غرامت (فارغ از هزینه انجام شده برای درمان بیماری) معادل سقف این پوشش در هر سال بیمه ای است. حداقل سن ورود از بدو تولد و حداکثر سن ورود ۶۰ سال و سن سر رسید ۶۵ سال می باشد. بیماری های تحت پوشش عبارتند از:

  • سکته قلبی
  • سکته مغزی
  • عمل جراحی قلب باز
  • پیوند اعضای اصلی بدن
۶-سرطان

در صورت مبتلا شدن به سرطان تا سقف ۶۲% سرمایه فوت قابل دریافت می باشد.حداقل سن ورود در این طرح از بدو تولد و حداکثر سن برای دریافت این پوشش ۶۰ سال می باشد و نیز سن سر رسید ۷۵ سال می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *