بیمه تکمیلی این روزها به یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه  تبدیل شده است. افراد بسیاری در گروه‌های سازمانی، خانوادگی و انفرادی تحت پوشش بیمه درمانی تکمیلی قرار می‌گیرند و از مزایای این نوع بیمه بهره‌مند می‌شوند. در نگاه اول بیمه تکمیلی یک امکان بی‌نظیر برای پرداخت هزینه‌های بیماری است. وظیفه و کارکرد بیمه، جبران خسارت در صورت وقوع حادثه و پذیرش ریسک بیمه‌گزار است. بیشترین ریسک و خسارتی که در زندگی می‌تواند آزاردهنده و بحرانی باشد خطراتی هستند که سلامتی انسان را تهدید می‌کنند. پس شاید بتوان مهم‌ترین بیمه‌ها را بیمه‌هایی دانست که به سلامتی و بیماری‌ها مرتبط هستند. بیمه درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه اشخاص است که پوشش‌ های زیادی برای انواع بیماری‌ ها دارد و می تواند فرد بیمه گذار را در برابر هزینه های ناشی از بروز بیماری تامین کند. اما فواید بیمه تکمیلی فقط به پرداخت هزینه درمان محدود نمی‌شود. تنوع انواع بیمه تکمیلی، سقف پوشش، قیمت مناسب و شرایط پرداخت بیمه از جمله مزایای استفاده از بیمه درمان تکمیلی‌اند که در ادامه این مطلب به‌طورکامل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱- پرداخت هزینه‌های درمانی به میزان قابل توجه

یکی از مهم‌ترین فواید بیمه تکمیلی پرداخت هزینه‌های درمانی است. بیماری‌های متعددی وجود دارند که متاسفانه پرداخت هزینه‌های هنگفت درمان آن‌ها برای هر فردی امکان‌پذیر نیست. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر با رواج استفاده از بیمه تکمیلی بیماری‌های بسیاری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خانواده یا فرد بیمار دیگر نگرانی و دغدغه‌ای برای هزینه دارو، بیمارستان و پروسه درمان ندارد. پرداخت هزینه‌های درمانی بستگی به سقف پوشش و میزان تعهدات شرکت بیمه دارد.

۲- سقف پوشش بیماری‌ها در بیمه تکمیلی بی انتهاست

سقف پوشش بیمه چیست؟‌ این سوالی است که در ابتدای فرایند ثبت نام بیمه در ذهن افراد بسیاری نقش می‌بنند. سقف پوشش بیمه درمان تکمیلی به خدماتی گفته می‌شوند که انواع بیماری‌ها و هزینه‌های درمانی را تحت پوشش می‌گیرد. در بیمه درمانی تکمیلی افراد شاغل در سازمان‌ها به همراه اعضای درجه یک خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در صورت بستری شدن در بیمارستان یا انجام عمل‌های جراحی هزینه‌های درمانی آن‌ها توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. یکی از فواید بیمه تکمیلی نسبت به بیمه‌های خدمات درمانی و تامین اجتماعی این است که سقف پوشش بیمه تکمیلی شامل بیماری‌های خاص و عمل‌های جراحی متعددی می‌شود که هزینه‌های درمانی بالایی دارند. برای مثال انواع جراحی‌های مغز و قلب و جراحی‌های کوچک و سرپایی مانند ختنه، سرطان‌ها، هزینه‌های زایمان و بارداری، انواع سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، پیوند کلیه، ریه، کبد و مغز استخوان، دندانپزشکی، شکستگی و گچ گرفتن، ترک اعتیاد و عمل‌های عیوب انکساری چشم از جمله مواردی‌اند که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دارند.

۳- تنوع در انواع بیمه تکمیلی،‌ برگ برنده‌ای در معرفی فواید بیمه تکمیلی است

یکی از مهم‌ترین فواید بیمه تکمیلی نسبت به سایر بیمه‌ها تنوع در انواع بیمه است. در بیمه تکمیلی افراد می‌توانند در قالب گروه‌های شرکتی، خانواده‌ای یا انفرادی بیمه شوند و از مزایای متعدد بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.

۴- شرایط بیمه تکمیلی در قیمت و پرداخت، بیمه‌ای برای همه افراد جامعه است

بیمه‌هایی مانند تامین اجتماعی یا خدمات درمانی به تنهایی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی نیستند. به همین دلیل افراد بسیاری در سراسر جامعه به دلیل هزینه‌های هنگفت درمانی جان خود را از دست می‌دهند. یکی از مزیت‌های بیمه تکمیلی این است که به دلیل قیمت مناسب و شرایط پرداخت متنوعی که دارد برای عموم افراد جامعه مناسب است. شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل اینکه استفاده از بیمه برای همگان ساده و بدون دردسر باشد، اقدام به تعیین قیمت‌های متنوع کرده‌اند. سقف پوشش بیمه در قیمت‌های مختلف نیز انواع متفاوتی دارد که هر فردی با توجه به بودجه خود می‌تواند یکی از طرح‌ها را انتخاب کند. همچنین حق بیمه مناسب نیز یکی از اصلی‌ترین فواید بیمه تکمیلی به شمار می‌رود. با وجود چنین فوایدی دیگر هیچ خانواده یا فردی دغدغه‌ای در زمینه‌ هزینه‌های درمانی نخواهد داشت و هیچ فردی جان خود را از دست نخواهد داد.